Μυθιστορήματα που προσελκύουν πολλούς αναγνώστες είνα αυτά του είδους με την μετεμψύχωση . Πολλοί συγγραφείς τους τελευταίους αιώνες προσπαθούν να κατανοήσουν την μετεμψύχωση, επειδή θεωρείτε ενα είδος μύθου και ιντριγκάρει όλους τους ανθρώπους.

Για να πάρει θέση κάποιος στην μετεμψύχωση θα πρέπει πρώτα να αποφασίσει ποιά ιδεολογία θα δεχτεί ,αν ο άνθρωπος δηλαδή έχει ψυχή ή οχι. Εδώ μπαίνουν και οι διαφορές μεταξύ μετεμψύχωσης, μετενσάρκωσης και ανιμισμού.

Μετεμψύχωση λοιπόν σημαίνει η μεταφορά, η μετάβαση της ψυχής από το ένα σώμα σε άλλο.Το ψυχοπνευματικό κομμάτι μιας οντότητας, αφού αφήσει το σώμα όπου φιλοξενούνταν, δεν ανέρχεται στον ουρανό, αλλά μπαίνει σ ένα άλλο σώμα του ίδιου είδους.

Μετανσάρκωση σημαίνει η μεταφορά της ψυχοπνευματικής οντότητας να ενσαρκώνεται στη γη , κατερχόμενη απο τον ουρανό.Ενας άνθρωπος δεν μπορεί να χει διπλή προσωπικότητα, μπορεί όμως να χει δυο προσωπικότητες, ανεξάρτητες η μια από την άλλη μέσα στο ίδιο οίκο, το ίδιο σώμα. Ετσι αυτές οι δυο ψυχοπνευματικές οντότητες συνυπάρχουν για λίγο, μέχρι η μία από τις δυο να εγκαταληψει και η άλλη να βρει την άνεση της στον οίκο της.

Aνιμισμός είναι μια αρχαία δοξασία και ως όρος πρωτοαναφέρθηκε από τον Edward Burnett Tylor και προταθηκε σαν εξήγηση για την διαφορά που έχουν τα ζωντανά απο τα νεκρά πράγματα.Είναι το δόγμα που υποστηρίζει οτι τα πράγματα εχουν ψυχή (ANIMUS στα λατινικά σημαίνει ψυχή). Είναι δημοφιλής και συνηθισμένος όρος στην σημερινή κοινωνία, σ αυτούς που πιστεύουν στο new age,σε θρησκείες, το συναντουμε στα παιδικά προγράμματα , παραμύθια, διαφημήσεις, οπου μιλούν τα ηλεκτρικά ψυγεία, τα παπούτσια, όποιες κατασκευές μέχρι και το χαρτί υγείας.

Μα τι είναι η ψυχή για να μετεμψυχώνεται? Είναι ενέργεια χωρίς προσωπικά χαρακτηριστικά; Ακόμη και σαν ενέργεια καταλαμβάνει ένα κομμάτι ¨χώρου¨, με τα γνωστά φίλτρα της λογικής το συνειδητό δεν μπορεί να το αντιληφθεί.

Η λέξη ψυχή , είναι από το ρήμα ψύχω, φυσώ, πνέω, σημαίνει δλδ κυριολεκτικά πνοή, ζωή, η ουσία της ύπαρξης κοινά αποδεκτό και από θρησκείες και φιλοσοφίες, άυλη και αθάνατη.Μετά τον θάνατο του οίκου που κατοικεί , μεταβαίνει σε άλλη κατάσταση, σε άλλο τόπο ή σε άλλο σώμα.Η ψυχή ανοίκει σε άλλη διάσταση, από φως και ήχο, άλλο ομως φως και ήχο απ ότι έχουμε συνηθησει ν αντιλαμβανόμαστε τώρα, αυτό έχει επηρεάσει στοχαστές,φιλοσόφους, θεολόγους και οι απόψεις στα πλατωνικά έργα συνεχίζουν ν επηρεάζουν .

Από τις αρχαιότερες θρησκευτικές εκδηλώσεις του ανθρώπου υπήρξε η ιδέα οτι ενα μέρος του ανθρώπου ζει και μετά τον θάνατο.Στην αρχαία Μεσοποταμία γίνονταν συγκεκριμένες αναφορές για τις ιδιότητες της ψυχής.Στην Αίγυπτο , στην βίβλο των νεκρών, αναφέρεται οτι οι βασιλιάδες είχαν 2 ψυχές, η μια ζούσε μεταθάνατον στον κόσμο των νεκρών και η άλλη πετάει προς τον ουρανό και γίνετε αστέρι.Και οι κινέζοι όμως πίστευαν οτι οι άνθρωποι είχαν 2 ψυχές , η μια η κατώτερη σχετίζονταν με τις σωματικές λειτουργίες και μετάθάνατον επέστρεφε στην γη,ενω η άλλη η ανώτερη σχετίζονταν με την νόηση και μετά θάνατο επέστρεφε στον ουρανό.Οι ινδιάνοι της αμερικής πίστευαν στην μετενσάρκωση της ψυχής, αλλά όχι ακέραια, πρώτα διαλύεται σε επιμέρους τμήματα και γίνετε μια ένωση των τμημάτων που συναπαρτίζουν την νέα ψυχή.Οι ινδοί θεωρούν θρησκεία τη μετεμψύχωση  και έτσι εξηγούν την ύπαρξη των καστών.Ο βουδισμός, βραχμανισμός και άλλες ζωολατρικές θρησκείες παραδέχονται την μετεμψύχωση και θεωρείται ένας σοβαρός παράγοντας στην προσωπική και κοινωνική κατάσταση κάθε ατόμου.Συμπερασματικά λοιπόν στη μετεμψύχωση , η ψυχή του ανθρώπου, βρίσκει την μορφή που της ταιριάζει την στιγμή του θανάτου του οίκου που την φιλοξενεί, και περνάει σ ενα άλλο σώμα είτε ζωου , είτε φυτού, είτε ανθρώπου ( ανάλογα με τις ¨αμαρτίες¨που χει διαπράξει) και επιστρέφει ξανά στην ζωή.Θεωρείται , ότι η ψυχή ξεκινάει απο τα πολύ χαμηλά επίπεδα και ανάλογα μετά αναβαθμίζεται ή όχι, έτσι επηρεάζει τις επόμενες ζωές που θα χει , μέχρι την ολοκλήρωσή της δλδ την εννοποίηση με το Θείο.

Kαι εφόσον μετεμψυχώνονται οι ψυχές και μάλιστα μεσα σε 49 μέρες και γίνονται ζώα , φυτά , άνθρωποι,τότε με ποιές ψυχές επικοινωνούν τα μέντιουμ; Δεν θα είχε το συνειδητό καποιου είδους αντίληψη γι αυτή την κατάσταση; Και από την σύλληψη μέχρι την γέννηση ενός νέου πλάσματος, η νέα αυτή ύπαρξη είναι ¨κενή¨; χωρίς ψυχή;

Στην αρχαία Ελλάδα η ψυχή είχε δυο έννοιες χρήσης, η μια αναφέρεται στο ήθος, το θάρρος και την στάση ζωής και η άλλη η φιλοσοφική στάση ως αθάνατη -άυλη ουσία που ζει και μετά θάνατο του σώματος, μεταφέρεται σ εναν άλλο τόπο μακαριότητας ή δυστυχίας ή για άλλους φιλόσοφους σε άλλα σώματα.

Ο Πλάτων στην περίφημη θεωρία ¨περί ιδεών¨ (δημιουργός πατέρας του φιλοσοφικού κινήματος που λέγεται ιδεαλισμός), στηρίζει την μετεμψύχωση .Στην θεωρία του χωρίζει την πραγματικότητα σε αισθητή και νοητή.Αισθητή πραγματικότητα, οπου ανήκουν όλα τα πράγματα που αντιλαμβανόμαστε με τις αισθήσεις μας και η νοητή οπου έχουν χώρο μόνο τα ¨καθαρά όντα¨,δλδ, οι ιδέες ,άυλες-αιώνιες-απόλυτες. Η πρώτη θέση στον κόσμο των ιδεών, ανήκει στην ιδέα του Αγαθού,η έννοια του Θείου δηλαδή, η τελειότητα.Ολες οι άλλες ιδέες πηγάζουν από αυτή.Η ψυχή κατά των Πλάτων χωρίζεται σε 3 μέρη, το λογιστικό, θυμοειδές και επιθυμητικό, και έχει μνήμη (θεωρία της ανάμνησης) για τις ιδέες που χε γνωρίσει στον προηγούμενο κόσμο των Ιδεών.

Ο Σωκράτης υποστηρίζει την αθανασία της ψυχής, κάνοντας κύκλους αυτή μέσα στην φύση, οτι κατέχει γνώσεις από των κόσμο των ιδεών και αφού μπορεί να χωρίζεται απο το σώμα , έχει αυτονομία ζωής.

Οι Επικούριοι δίδασκαν ότι η ψυχή τραυματίζεται όταν τραυματίζεται το σώμα και κάποια άτομα της ψυχής, διαρρεουν , συνεπώς όταν επέρχεται ο θάνατος του σώματος, όλα τα άτομα της ψυχής σκορπίζονται.

Στις Εβραικές γραφές η λέξη ψυχή αντικαθιστούσε την λέξη ¨νέφες¨(ον που αναπνέει) και έβλεπαν τον άνθρωπο σαν ολότητα υλιστικής υπόστασης, μέχρι την ελληνιστική περίοδο, οπου δέχτηκαν την επιρροή του πλατωνισμού και ξεχώρισαν το υλικό σώμα απο την ψυχή.

Ο Χριστιανισμός έχει θέση κατηγορηματική, υπάρχει μια και μόνο ζωή ,για κάθε ψυχή μέσα σ ένα και μόνο σώμα. Ο Θεός έχει δημιουργήσει μοναδικά και ξεχωριστά όντα, τον άνθρωπο δε, με φύση Θεού, κατ εικονα του και με σκοπό να φτάσει στην θέωση. Είναι αδιανόητο λοιπόν μια τέτοια ψυχή , να μπει σ άλλα σώματα ανθρώπων και πολύ περισσότερο ζώων.Ορθόδοξοι, Ρωμαιοκαθολικοί και Προτεστάντες, θεωρούν οτι η ψυχή δημιουργείται απο τον Θεό κατα την σύλληψη, είναι άυλη και αθάνατη και στην ανάσταση θα επανενωθεί με το σώμα για την αιώνια ζωή  (Εσχατολογία).

Η μετεμψύχωση ως θεωρεία, θα μπορούσε να βολεύει τους ανθρώπους, σκεπτόμενοι πως έρχεσαι και ξαναέρχεσαι στην ζωή, δεν πειράζει και αν δεν πετύχεις την ¨σωστή¨ εξέλιξη της ψυχής, αφου θα έχεις και άλλες ευκαιρίες , για να εξελιχθείς και να φτάσεις στην θέωση.

Υπάρχει τελικά η μετεμψύχωση; Γίνετε δλδ ανακύκλωση ψυχών; Τι μηχανισμός είναι αυτός; Και αν έρχεται και ξαναέρχεται στην ζωή , αυτό θα την βοηθήσει να εξελιχθεί ή μήπως την φθείρει; Πως θα μπορούσε να φθαρεί ενώ είναι άυλη και αθάνατη; Γιατί όχι, εφ όσων και έτσι είναι μια μορφή ενέργειας και μέσα στο κοσμοσύμπαν η ενέργεια ποτέ δεν χάνετε, μπορεί ομως ν αλλάζει μορφή. Κάθε ον είναι ξεχωριστός κόσμος, άνθρωποι, ζώα και φυτά , έχουμε διαδραστική ¨εφαρμογή¨, ενιαία συνειδητότητα και πράγματα στην ζωή αυτού του πλανήτη έξω από την τροφή. Αν καταλάβει η συνείδηση μας ότι μπορεί να υπάρχει και εκτός ύλης και αποβάλει το κέλυφος του φθαρτού, θα σταματήσει να νιώθει ενοχές και θα πάρει την θέση της την αυτόνομη και ανεξάρτητη στο κοσμοσύμπαν.

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΟΕ ΜΑΡΙΑ ΤΟΡΗ

Γράψε απάντηση

Γράψε ο σχολιό σου
Γράψε το όνομά σου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.