Διανύουμε ήδη την ημέρα των Χριστουγέννων και λόγω του Οργανισμού στον οποίο βρισκόμαστε, δεν θα μπορούσε να μην κοινοποιηθεί σχετικό ερευνητικό υλικό, ως τροφή σκέψης, προκειμένου να υπάρξουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις για να προκύψουν κάποια συμπεράσματα.

Το πιο γνωστό συμβάν της γέννησης του Χριστού, μέσω των βιβλίων της εκκλησίας (υπάρχει γενικά ένα σχετικά μεγάλο κενό αναφοράς για το πρόσωπό του, από τους συγγραφείς της εποχής του) είναι πως αυτή πραγματοποιήθηκε σε μία φάτνη, στην οποία κατέληξε το ζεύγος αφού δεν βρέθηκε κάποιο δωμάτιο στα πανδοχεία της περιοχής.
Την φάτνη λίγο πολύ όλοι την έχουμε δει σε αγιογραφίες ή εικόνες που έχουν περάσει μέσα από ταινίες, πίνακες ζωγραφικής και στους στολισμούς των ημερών που διανύουμε.

Υπάρχει άραγε, κάτι προγενέστερο από την φάτνη που έχουμε μάθει και το οποίο δεν είναι καθόλου γνωστό (ηθελημένα ή άθελα, ο καθένας μπορεί να κρίνει) στο κοινό της Ελλάδας (αφού αυτούς αφορά), εκτός αν κάποιος το ερευνήσει και το ψάξει μόνος του;

Η απάντηση είναι θετική.

κατάλογος

Το συγκεκριμένο γλυπτό ανάγλυφο απεικονίζει αφιέρωμα του Νεοπτόλεμου από τον δήμο Μελίτης και χρονολογείται περίπου στο 330 πχ. Εικονίζεται το Σπήλαιο του Πάνα ως φάτνη, όπου ο Ερμής παραδίδει το θείο βρέφος Διόνυσο στις Νύμφες, υπό το βλέμα του Διός, του Απόλλωνος και της Δήμητρας.

Και στο σημείο αυτό επισυνάπτεται μία αγιογραφία με τίτλο “Η γέννηση του Χριστού”.

2

Πλέον, μπορείται να κάνετε κάποιες συγκρίσεις από ένα γλυπτό που δημιουργήθηκε περίπου το 330 πχ, με μία εικόνα (καθώς δεν υπάρχει κάτι διαφορετικό που να αποτυπώνεται η φάτνη) και να βρείτε ομοιότητες ή διαφορές.

Καλά συμπεράσματα.

Με εκτίμηση

ΜΥΘΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Leave a Reply