WEB TV-ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
  • ΔΕΣ ΤΟ WEB TV ΜΑΣ

  • ΔΕΣ ΜΑΣ ΣΤΟ ΚΑΝΑΛΙ ΕΓΝΑΤΙΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΔΕΣ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΑΣ

TATTOΟ: Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΩΝ

Share Button

Η ιστορία των Τατουάζ  εξετάζει την τελετουργική και κοινωνική σημασία του τατουάζ σε πολιτισμούς ανά τον κόσμο. Η καταγραφή της ανθρώπινης ιστορίας δείχνει ότι τα τατουάζ έχουν υπηρετήσει σε πολλές και διαφορετικές κουλτούρες και τελετουργίες.Η σημασία τους διαφοροποιείται ανά   εποχές και ξεκινά από την σημασιολογία της κατάστασης και την κατάταξη, των σύμβολων της θρησκευτικής και πνευματικής αφοσίωσης, τις διακοσμήσεις για την ανδρεία, τα σεξουαλικά θέλγητρα και τα σήματα της γονιμότητας , τις υποσχέσεις, την αγάπη, την τιμωρία ,τα φυλαχτά, την προστασία και φτάνει έως και τα σήματα των περιθωριακών και των κατάδικων.Αντίθετα, το τατουάζ στο σώμα δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια δήλωση στυλ, για τη σημερινή γενιά.

Ωστόσο, πηγαίνοντας πίσω στις σελίδες της ιστορίας, το τατουάζ στις μικρές ηλικίες, είχε μεγάλη βαρύτητα στην πολιτιστική κουλτούρα. Χαραγμένα στο σώμα, κυρίως για τα φάρμακα και πνευματικές ιδιότητες, η ιστορία του body painting, έχει επίσης τις ρίζες της στην εποχή πριν από τον Χριστό,  στο αιγυπτιακό πολιτισμό.Η βασική σημασία των τατουάζ  ανάγεται στην προστασία των ανθρώπινων φυλών από κάθε είδους επιβλαβή πνεύματα,  αντικατοπτρίζοντας το θάρρος και την  γενναιότητα ενός ατόμου.

Ξεκινώντας το ταξίδι στην ιστορία και την προέλευση των τατουάζ, εξετάζουμε αρχικά την εποχή του Χαλκού. Τα τατουάζ πιστεύεται ότι προέρχονται  10.000 χρόνια πριν, και η παλαιότερη τεκμηριωμένη θεωρία αποδεικνύει οτι το πρώτο τατουάζ ανήκει στον  << Otzi , Iceman >> οποίος πέθανε το 3300 π.Χ., και του οποίου το σώμα βρέθηκε το 1991. Το 1991, στιγμάτησε τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων σε όλο τον κόσμο, όταν το ψυγμένο σώμα του ανακαλύφθηκε σε ένα βουνό μεταξύ της Αυστρίας και την Ιταλίας. Το δέρμα φέρει 57 τατουάζ: ένα σταυρό στο εσωτερικό του αριστερού γονάτου,έξι ευθείες γραμμές 15 εκατοστών μήκους πάνω από τα νεφρά και πολλές παράλληλες γραμμές πάνω στους αστραγάλους.Η θέση των σημάτων αυτών, αφήνει να εννοηθεί ότι ήταν πιθανόν να εφαρμόζεται για θεραπευτικούς λόγους. Τα τατουάζ που απεικονίζουν ζώα και μυθικά πλάσματα βρέθηκαν επίσης  στους μουμιοποιημένους φορείς της αρχαίας Αιγύπτου. Συγκεκριμένα, το αρχαιότερο τατουάζ βρέθηκε στη μούμια της Amunet-ιέρεια της θεάς Hathor -κατά τη διάρκεια του 2160-1994 πΧ. Το σχέδιο που απεικονιζόταν στην μούμια ήταν παράλληλες γραμμές στα χέρια, τα πόδια, και μια ελλειπτική τροχιά κάτω από τον ομφαλό της. Αιγυπτιολόγοι, σήμερα, υποστηρίζουν ότι τα σχέδια αυτά συμβόλιζαν τη γονιμότητα και την αναζωογόνηση της γυναίκας, καθώς την προστάτευαν από σεξουαλικές αρρώστιες και κατά την περίοδο την εγκυμοσύνης και της γέννας.Ειδικοί υποστηρίζουν πως το τατουάζ αποτελούσε σωματικό στολίδι για τις ιερόδουλες, παρ’ όλα αυτά δείγματα δερματικής χαρακτικής βρίσκονται σε σώματα πλουσίων και σημαντικών γυναικείων προωπικοτήτων.

Συγχρόνως, αρσενικές μούμιες σε άλλα μέρη της Αφρικής, όπως η Λιβύη, έχουν τατουάζ των εικόνων που σχετίζονται με τη λατρεία του Ήλιου, στο σώμα τους. Στον τάφο του Σέτι Ι, που χρονολογείται από το 1300 π.Χ. βρέθηκε στους άνδρες, τατουάζ  που συμβολίζει τον Νειθ, έναν άγριο Θεό(ο οποίος οδήγησε τους πολεμιστές στη μάχη).Η πρώτη απεικόνιση στο δέρμα, ανθρωπίνου προσώπου ανακαλύφθηκε στην θυλική μούμια Nubian, που χρονολογείται το 400 π.Χ. και απεικονίζει  τον θεό του σεξ, Μπες. Μια άλλη μορφή της πρόωρης διακόσμησης του σώματος ήταν η  «επούλωση». Η λέξη επούλωση προέρχεται από τη γαλλική λέξη, ουλές, που σημαίνει «σημάδι». Αυτή η μορφή της διακόσμησης του σώματος ήταν κοινή μεταξύ των πιο σκούροδέρμων από τους ανθρώπους της Αφρικής, έτσι ώστε το αρχικό  χρώμα του δέρματος τους να καλυφθεί.Η λέξη τατουάζ λέγεται ότι προέρχεται από δύο σημασιολογικές ρίζες: από την λέξη «ta», που σημαίνει το χτύπημα και από την λέξη «tatau» που σημαίνει σηματοδοτώ κάτι. Τα τατουάζ δημιουργούνται με την εισαγωγή έγχρωμων υλικών κάτω από την επιφάνεια του δέρματος. Το πρώτο τατουάζ πιθανώς δημιουργήθηκε κατά λάθος. Μία μικρή πληγή, και ένα λερωμένο χέρι πάνω της με αιθάλη και τέφρα από τη φωτιά, αποτέλεσαν μετά την επούλωση της πληγής ένα μόνιμο σημάδι.

Η ιστορία των τατουάζ, στους λαούς του Ειρηνικού έχει βαθιές ρίζες, όπως στην Πολυνησία, όπου το πολυνησιακό τατουάζ θεωρείται το πιο περίπλοκο και επιδέξιο τατουάζ του αρχαίου κόσμου. Στους λαούς της Πολυνησίας, πιστεύουν ότι η μητέρα ενός ατόμου, η πνευματική τους εξουσία ή η δύναμη της ζωής, εμφανίζεται μέσω των τατουάζ  τους.Ανά τα χρόνια, τα τατουάζ εξελίσσονται, μεταποιούνται και παίρνουν γεωμετρική μορφή μέχρι να καλύψουν ολόκληρο το ανθρώπινο σώμα.

Η <<Σαμόα>>, η παράδοση της εφαρμογής τατουάζ, ή «tatau»-με το χέρι, καθορίζεται από το βαθμό και τον τίτλο, με τους αρχηγούς και τους βοηθούς, κατεβαίνοντας από επιφανείς οικογένειες στη σωστή σειρά γέννησης.Οι τελετές τατουάζ για τους νέους αρχηγούς, κατά κανόνα διεξάγονταν στην έναρξη της εφηβείας.Ήταν περίτεχνες υποθέσεις ενώ αποτελούσε και ένα βασικό μέρος του βίου τους για την ανέλιξή τους σε έναν ηγετικό ρόλο.Φέροντας ταττουάζ στο σώμα τους, προστατεύονταν από τα κακόβουλα πνεύματα και αποκτούσαν ηγετικές ικανότητες.Το τατουάζ αποτελούσε φορέα μηνύματος ανά τις φυλές, φορέα καταγωγής και κοινωνικής τάξης.Οι πρώτοι Ευρωπαίοι που πάτησαν το πόδι τους στο έδαφος Σαμόα ήταν μέλη της γαλλικής αποστολής το 1787.Μια πιο προσεκτική ματιά στους ιθαγενείς, δηλώνει ότι οι άνδρες έχουν τους μηρούς τους βαμμένους με τέτοιο τρόπο που θα νόμιζε κανείς οτι ήταν ντυμμένοι, αν και είναι σχεδόν γυμνοί.Οι μυθολογικές καταβολές του Σαμόα τατουάζ και η έκτακτη διαπολιτισμική ιστορία του tatau έχει μεταφερθεί στις μεταναστευτικές κοινότητες της Νέα Ζηλανδίας.

Οι Μαορί της Νέας Ζηλανδίας είχαν ιδρύσει έναν από τους  πιο εντυπωσιακούς πολιτισμούς όλων των λαών της Πολυνησίας. Τα τατουάζ τους, που ονομάζονται «moko», αντικατοπτρίζουν την εκλεπτυσμένη τέχνη – χρησιμοποιώντας  τις ικανότητές τους στη ξυλογλυπτική χάραξη του δέρματος.Το moko full-face στους άνδρες ήταν ένα σημάδι της διάκρισης, το οποίο κοινοποιεί το καθεστώς τους, τις γραμμές της καθόδου και τις φυλετικες συνεργασίες. Επίσης δηλώνουν την εκμετάλλευση-στο πόλεμο-των εχθρών και άλλα γεγονότα της ζωής τους.Στα γυναικεία πρόσωπα, η σημασία των ταττουάζ αντανακλά την νεότητά των θηλυκών καθώς και την διατήρηση του προσώπου χωρίς  ριτίδες.

Αργότερα οι διάφορες τεχνικές δερματικής στίξης, διαδίδονται σε διάφορες διεθνή υποκουλτούρες στις Κάτω Χώρες.Οι πληθυσμοί της Χαβάης είχαν την παραδοσιακή τέχνη τατουάζ τους,γνωστή ως «kakau», που υπηρέτησε όχι μόνο τη διακόσμηση και τη διάκριση, αλλά τη φύλαξη της υγείας τους και την πνευματική ευεξία.Περίπλοκα σχέδια, καλάμια ή άλλες φυσικές μορφές, κοσμούν  ανδρικά χέρια, τα πόδια, τον κορμό και το πρόσωπο.Οι γυναίκες είχαν γενικά τατουάζ στο χέρι, στα δάχτυλα, στους καρπούς και μερικές φορές στη γλώσσα τους.Η άφιξη των δυτικών ιεραποστόλων οδήγησε τη μοναδική αυτή μορφή τέχνης σε παρακμή.

Στην Ινδονησία και συγκεκριμένα στο Βόρνεο συναντά κανείς  τα παραδοσιακά tribal τατουάζ τα οποία εξακολουθούν να εφαρμόζονται και σήμερα ακριβώς όπως ήταν  πριν από χιλιάδες χρόνια. Μέχρι πρόσφατα, πολλές από τις μεσογειακές φυλές είχαν ελάχιστη επαφή με τον έξω κόσμο με αποτέλεσμα, να έχουν διατηρηθεί πολλές πτυχές της παραδοσιακής τους  κουλτούρας στον τρόπο ζωής τους, συμπεριλαμβανομένων των τατουάζ.Σχέδια Βόρνεο έχουν εξαπλωθεί σε όλο τον κόσμο για να σχηματίσουν την βάση του, αυτό δηλαδή που οι δυτικοί άνθρωποι αποκαλούν «tribal».Τυτοχρόνως, το <<Hanuman>>στην Ινδία ήταν ένα δημοφιλές σύμβολο της δύναμης που αποτυπώνεται σε χέρια και  πόδια.

Ο μυθικός μοναχός εξακολουθεί να είναι και σήμερα μία από τις πιο δημοφιλείς δημιουργίες στην Ταϊλάνδη και τη Μιανμάρ.Σχεδιάζεται στο ανθρώπινο σώμα από τους μοναχούς οι οποίοι πιστεύεται, οτι ενσωματώνουν μαγικές δυνάμεις για το σχεδιασμό, ενός τατουάζ.Οι γυναίκες αποκλείονται επειδή οι μοναχοί δεν επιτρέπεται να είναι σε επαφή με αυτές και επειδή οι Ταϊλανδοί πιστεύουν ότι οι γυναίκες είναι εκφύσεως δυνατά όντα και δεν χρειάζονται επιπλέον πηγή δύναμης.

Παράλληλα, τα τατουάζ στη Βόρεια Αφρική (ακόμα και σε θρησκευτικό επίπεδο, όπως το Κοράνι δεν υποστηρίζει την ιδέα της χαρακτικής στο σώμα) η ιδεολογία των τατουάζ  ως μια μορφή τέχνης και πολιτισμικής άποψης έχει επιβιώσει στις ισλαμικές κοινωνίες της βόρειας Αφρικής. Οι πιο συντηριτικοί από τους μουσουλμάνους στην κοινωνία θεωρούν πως ο μόνος σκοπός του τραυματισμού,του δέρματος και κατ’ επέκταση του ανθρώπινου σώματος απτελεί θυσία του πιστού, προσφέροντας το σώμα του ως δώρο στον μοναδικό θεό, τον Αλάχ.Ωστόσο, η επιδερμική χαρακτική αντιμετωπίστηκε και ως εμπόδιο στις μουσουλμανικές εθνότητες καθώς σύμφωνα με ένα τελετουργικό της θρησκευτικής τους λατρείας, εμπόδιζε το νερό  να διεισδύσει μέσω του δέρματος στο ανθρώπινο σώμα για να επέλθει η κάθαρση του πιστού.Παράλληλα,όμως, υπήρχε μία αίρεση γυναικών στο Μαρόκο που θεωρεί το τατουάζ ως μία θεμητή πρακτική.Υπάρχουν, επίσης, γραπτά έγγραφα από τις αρχές του 20ου αιώνα, σύμφωνα με τα οποία το τατουάζ υπήρχε στον αραβικό κόσμο την εποχή του Προφήτη Μωάμεθ. Πολλές παραδοσιακές μορφές του τατουάζ εξαπλώθηκαν σε μέρη της Βόρειας Αφρικής, όπως, την Αίγυπτο, τη Λιβύη, την Αλγερία, το Μαρόκο, την Τυνησία, κλπ.
Στις καναδικής καταγωγής φυλές, οι περισσότεροι από τους γηγενείς υπέβαλαν τους εαυτούς τους στον τον πόνο του ταττουάζ, προκειμένου να ταυτιστούν με ορισμένες θρησκείες, πνευματικές πρακτικές, ή ακόμα και τελετουργίες. Οι φυλές θα διακοσμήσουν τα σώματά τους με τατουάζ   ζώων ή άλλων πλασμάτων σε οποιοδήποτε μέρος του σώματός τους, συμπεριλαμβανομένου  του προσώπου και του λαιμού. Ομοίως, για πολλούς  ιθαγενείς της Βόρειας Αμερικής ασκείται ως ένα μέσο για την απαλλαγή του πόνου. Η φυλή Ojibwa υπέβαλε τα μέλη της σε δερματική χαρακτική για να απαλλαγούν από πονοκεφάλους και πονόδοντο.

Με το πέρασμα στην θρησκευτική αναγέννηση του χριστιανισμού, όταν ο Χριστιανισμός άρχισε να κερδίζει δημοτικότητα, το τατουάζ συνδυάστηκε όλο και περισσότερο με τους εγκληματίες, καθώς και την ειδωλολατρική θρησκεία και απαγορεύτηκε στην Ευρώπη από τον Κωνσταντίνο, τον πρώτο Χριστιανό Ρωμαίο αυτοκράτορα. Επιπλέον, οι Έλληνες και οι Ρωμαίοι χρησιμοποιούσαν τα τατουάζ ή «στίγματα» ως έναν τρόπο για να εντοπίσουν κάποιον από μια θρησκεία, να αναγνωρίσουν τους ιδιοκτήτες σκλάβων ή τους βαρυποινήτες.

Όπως και σε όλα τα  καλλιτεχνικά  και πολιτιστικά μέσα , το περασμα του χρόνου επιφέρει καινοτόμες εξελίξεις.Έτσι με την επέλαση των αιώνων η κουλτούρα του ταττουάζ μεταδίδεται σε όλες τις χώρες του κόσμου και συνεχώς μεταποιείται.Γεγονός που αντικατοπτρίζει το βάθος και τις δυνατότητες  της σύγχρονης φαντασίας.Τα τελευταία χρόνια έχει αναδειχθεί το τατουάζ στο προσκήνιο της λαϊκής συνείδησης. Σήμερα ένα τατουάζ, είναι ένα στυλ το οποίο κυμαίνεται από την παραδοσιακή και λαϊκή κουλτούρα έως το ιερό και καινοτόμο πρότυπο.Το Πρώτο αμερικανικό στούντιο τατουάζ ιδρύθηκε το 1870 στη Νέα Υόρκη από τον MartinHildebrandt, έναν μετανάστη που σταθεροποίησε την καριέρα του ως καλλιτέχνης τατουάζ κατά τη διάρκεια του Εμφυλίου Πόλεμου. Η επιθυμία για τα ταττουάζ αυξήθηκε δραματικά με την εφεύρεση του ηλεκτρικού μηχάνηματος τατουάζ από τον Samuel O’Reilly, ένα καλλιτέχνη τατουάζ, μηχανικό και τεχνικό.Προηγουμένως, όλα τα τατουάζ γίνονταν με το χέρι. Ο καλλιτέχνης εφήυρε μια σειρά από βελόνες που συνδέονται με μία ξύλινη λαβή. Στη συνέχεια βυθίζονται οι βελόνες σε μελάνι και εκτελείται με το χέρι κάθε τσίμπημα του στο δέρμα. Η εφεύρεση του ηλεκτρικού μηχανήματος τατουάζ επέτρεψε ουσιαστικά έναν καλλιτέχνη να χαράξει ένα τατουάζ τόσο γρήγορα όσο μια ζωγραφιά.

Για μεγάλο χρονικό διάστημα,το  τατουάζ ήταν η ταυτότητα των ναυτικών και των εγκληματιών στο σύγχρονο κόσμο του 19ου και 20ου αιώνα.Το απόλυτο σύμβολο για τα μέλη της συμμορίας είναι τα τατουάζ, για τον λόγο οτι ένα μόνιμο σημάδι που αποδεικνύει την συνολική αφοσίωση και την ομαδικότητα. Αυτά τα τατουάζ μπορούν να αποκαλύψουν το ποιος είσαι / σε ποια συμμορία / ποιες είναι οι πεποιθήσεις σου (ρατσιστικές κλπ ..),τι έχεις κάνει/πόσα χρόνια έχεις στη φυλακή (που αναφέρεται επίσης ως «νεκρός χρόνος»), ακόμη και  πόσους έχεις σκοτώσει.Γνωστά σύμβολα περιλαμβάνουν δάκρυα κάτω από το μάτι, καθώς και ιστούς αράχνης στους αγκώνες για να συμβολίζουν τους ανθρώπους που σκοτώθηκαν. Η δημοτικότητα του τατουάζ παρέμεινε με το στρατό κατά τη διάρκεια του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου. Στρατιώτες και ναύτες δήλωναν υποταγή στη χώρα τους και τις γυναίκες τους με την τέχνη του σώματος. Έφεραν τα ονόματα των μονάδων, τα πλοία και τα τμήματά τους με υπερηφάνεια χαραγμένα πάνω στο σώμα τους. Tattoo καταστήματα βρίσκονται κοντά σε αποβάθρες και σε στρατιωτικές βάσεις όπου και το τατουάζ άνθισε.

Εντούτοις, η εισαγωγή του ηλεκτρικού τατουάζ  οδήγησε στην πτώση των τιμών με αποτέλεσμα να είναι οικονομικά προσιτό σε όλους. Αυτό οδήγησε στη συσχέτιση του τατουάζ με κατώτερες τάξεις, συμπεριλαμβανομένων  ανθρώπων του τσίρκου που συχνά εμφανίζουν εξωφρενικά σχέδια στο πρόσωπο και σε ολόκληρο το σώμα.Μια άλλη μεταμόρφωση στην ιστορία του τατουάζ ήρθε με το κίνημα των Χίπις. Πριν και κατά τη διάρκεια αυτών των χρόνων, οι άνθρωποι έφεραν  σημάδια ειρήνης, Ying και άλλα σύμβολα τατουάζ. Το <<Flower Power>> μόνιμα τοποθετήθηκε ως τέχνη του σώματος και περήφανα εμφανιζόταν. Μετά το hippie κίνημα τα τατουάζ δεν αποτελούσαν πλέον εμπόδιο για την στελέχωση εξεχουσών θέσεων εργασίας εντός της κοινωνίας ενώ, έπαψαν να αποτελούν σύμβολα για τις αποκλίνουσες τάξεις.

Σήμερα, τα τατουάζ έχουν φτάσει σε ένα νέο επίπεδο. Η Henna, μια ινδική πρακτική, είναι  μία δημοφιλής και μακράς διαρκείας προσωρινή τέχνη του σώματος. Άνθρωποι όλων των ηλικιών και από όλα τα κοινωνικά στρώματα βρίσκουν τη δική τους ιδιαίτερη σημασία στα τατουάζ.Τα τατουάζ γίνονται μεταξύ φίλων που μοιράζονται κοινά μυστικάεκφράζοντας την ατομική τους μοναδικότητα. Το τατουάζ ανθίζει στο σταυροδρόμι των φορέων της τέχνης, της φύσης και του φανταστικού. Χρώματα, σχήματα και σύμβολα πάλλονται με μνήμες, έννοιες και συναισθήματα. Πάνω απ ‘όλα, η επιδερμική ζωγραφική συλλαμβάνει την τέχνη του σώματος και αποκαλύπτει όλες τις  πτυχές των ανθρώπινων σχέσεων, τόσο στο παρελθόν όσο και το παρόν. Τα ταττουάζ αντιπροσωπεύουν συχνά σκέψεις και  συναισθήματα που δεν έχουν ειπωθεί ποτέ. Οι άνθρωποι  περιγράφουν τις σκέψεις, τις εμπειρίες, τα συναισθήματα και τα συνδύάζουν με τα τατουάζ τους.Προβληματίζονται σχετικά με το παρελθόν και το παρόν,τις σχέσεις τους με τους άλλους και με τον εαυτό τους.

Κατά κύριο λόγο, το τατουάζ χρησιµοποιείται ως τρόπος προβολής ενός µηνύµατος. Η επιλογή του συµβόλου γίνεται µε βάση βιώµατα, εµπειρίες, την προσωπικότητά του καθενώς. Ένα μέσο, για να δώσουµε το στίγµα µας, να δηλώσουµε κάτι για τον εαυτό µας.Για πολλούς, το τατουάζ επιλέγεται για να δηλώσει πίστη σε κάποια θρησκεία, οµάδα ή πρόσωπο. Πρόκειται, συνήθως, για ανθρώπους µε ισχυρά διαµορφωµένες απόψεις και έντονα συναισθήµατα, που δεν διστάζουν να χαράξουν στο σώµα τους την ιδεολογική τους ταυτότητα. Κάθε σύµβολο κρύβει από πίσω του µια ιστορία, αποκαλύπτοντας πράγµατα για τη ζωή του ατόµου, τις επιθυµίες και την ιδιοσυγκρασία του.Δεν είναι λίγες οι φορέςπου ένα τατουάζ αποκαλύπτει έναν βαθύ πόνο που το άτοµο βίωσε για κάποιο γεγονός της ζωής του ή µια απώλεια που τον σηµάδεψε. Άλλες φορές, µέσω ενός ρητού, φανερώνει ένα µήνυµα ελπίδας, που δίνει δύναµη στο άτοµο και το εµψυχώνει.

Από την άλλη πλευρά, το τατουάζ χρησιµοποιείται και διακοσµητικά, για να ενισχύσει την εξωτερική τους εικόνα, να νιώσουν ξεχωριστοί και γοητευτικοί. Συνήθως, πρόκειται για άτοµα που θέλουν να προκαλούν τη προσοχή των άλλων .

Στην εφηβεία, το τατουάζ συχνά αντιπροσωπεύει τη διάθεση του εφήβου να απορρίψει την απόλυτη κυριαρχία των γονιών, να νιώσει ότι ανεξαρτητοποιείται και ότι αποφασίζει ο ίδιος για τον εαυτό του. Ο έφηβος επηρεάζεται σηµαντικά από τα είδωλά του, κυρίως από το καλλιτεχνικό ή αθλητικό χώρο, λειτουργώντας µιµητικά, αλλά και από τις παρέες του-το τατουάζ συχνά θεωρείται «µαγκιά».Σε συναισθηµατικό επίπεδο, το τατουάζ στην εφηβεία χαρακτηρίζεται συνήθως από παρορµητικότητα, µπορεί να κρύβει συναισθήµατα άγχους ή οργής, ενώ συνοδεύεται συνήθως και από αίσθηµα υπερηφάνειας για την αντοχή που έδειξε το άτοµο απέναντι στο πόνο.

Η πρόθεση που εκφράζουν όσοι κάνουν μόνιμα tattoos, δηλώνει μέσω του σώματός τους, τις προσωπικές τους απόψεις ή και βιωματικές καταστάσεις, δομώντας με αυτόν τον τρόπο την κοινωνική τους ταυτότητα, δίνοντας την ίδια στιγμή την προσωπική τους μάχη για να αποσβέσουν ή να «εξορκίσουν» το δυσάρεστο παρελθόν τους και τις ανάλογες εμπειρίες τους, σε μια προσπάθεια να καταστήσουν ανενεργές τις αναμνήσεις που πυροδότησαν την ανάγκη να κάνουν ένα tattoo. Εξίσου, υπάρχει και εκείνη η μερίδα ανθρώπων όπου το ταττουάζ δε σημαίνει τίποτα παραπάνω από μία απλή ζωγραφιά.

Για τον Τομέα Βιογραφιών και Κουλτούρας Πολιτισμών

Σοφία Χρήστου, δημοσιογράφος

Leave a Reply