Δύο πίνακες του Βίνσεντ Βαν Γκογκ (1853-1890), Ολλανδός καλλιτέχνης, από τους πιο σημαντικούς ζωγράφους, εμπλουτίζουν με την εμφάνιση τους τη συλλογή των έργων του. Οι ειδικοί του μουσείου Βαν Γκογκ στο Άμστερνταμ επιβεβαίωσαν τους πίνακες ως αυθεντικούς που χρονολογούνται από το 1886. Η ανακάλυψη του ενός σχεδίου ήταν η αφορμή για να επαληθευτεί και το δεύτερο σχέδιο του καλλιτέχνη.

Ο διευθυντής του Μουσείου Βαν Γκογκ, Alex Ruger δήλωσε «Αυτό είναι φανταστικό, μπορούμε να προσθέσουμε οριστικά δύο σχέδια στο έργο του Βαν Γκογκ». Η ταυτοποίηση προέκυψε από την ανάλυση που πραγματοποιήθηκε από τους εμπειρογνώμονες, σχετικά με το θέμα, την τεχνική, τα υλικά και την προέλευση του ενός σκίτσου με τίτλο« ο λόφος της Μονμάρτρη με πέτρινο λατομείο». Το συγκεκριμένο έργο ήταν μέρος της συλλογής του ζωγράφου και είχε εξαφανιστεί από το 1917. Με αφορμή αυτό το εύρημα, οι ειδικοί πιστοποίησαν παρόμοιο έργο του καλλιτέχνη, Βαν Γκογκ στη συλλογή του με το όνομα «λόφος της Μονμάρτρης», για το οποίο δεν ήταν σίγουροι αν ήταν ο ίδιος δημιουργός του.
«Τα δύο σχέδια είναι από το ίδιο χέρι και σε στυλ σχετιζόμενα με τα σχέδια μοντέλων που έκανε ο Βίνσεντ στις αρχές του 1886, πρώτα στην Αμβέρσα και στη συνέχεια στο Παρίσι, στο στούντιο του Cormon”, δήλωσε ο Teio Meedendorp, ερευνητής στο Μουσείο Βαν Γκογκ.

Η ημερομηνία του σχεδίου ήταν το 1886, περίπου ένα μήνα μετά την άφιξη του μετα-ιμπρεσιονιστή στο Παρίσι. Η μελέτη αφορά έναν λόφο στη Μονμάρτρη και πιθανότατα δημιουργήθηκε πριν τον Μάρτιο με την ένδειξη ότι τα δέντρα στο παρασκήνιο του σχεδίου παραμένουν χωρίς φύλλα. Το σχέδιο παραπέμπει σε μια στιγμή ριζικής μετάβασης για τον Ολλανδό καλλιτέχνη.

Όταν ο Βίνσεντ βαν Γκογκ έφτασε στο Παρίσι το 1886, έμεινε μαζί με τον μικρότερο αδερφό του, Theo στη Rue Lepic, στη συνοικία της πόλης της Μονμάρτρης. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ο Βίνσεντ σχεδίαζε και ζωγράφιζε αρκετές σκηνές που χαράχτηκαν στα χρονικά της ιστορίας της τέχνης. Οι ειδικοί θεωρούσαν ότι έχουν δει όλα τα έργα του Βαν Γκογκ από εκείνη την περίοδο που έχουν απομείνει, μέχρι που αποδείχθηκε το αντίθετο. Στο Παρίσι, ο Βαν Γκογκ ξεκίνησε να πειραματίζεται με τολμηρά χρώματα. Ο καλλιτέχνης περπατούσε στους δρόμους της πόλης με ένα κιβώτιο πολύχρωμων νημάτων, το οποίο άνοιγε τυχαία, τοποθετώντας διαφορετικά χρώματα το ένα δίπλα στο άλλο για να καταλάβει καλύτερα το αντίθετο αποτέλεσμα που θα είχαν.
Την τελευταία φορά που εμφανίστηκε κάποιο έργο του Βαν Γκογκ ήταν το “Sunset” (Ηλιοβασίλεμα) στο Montmajour (1888), το οποίο ανακαλύφθηκε το 2013.

Οι δυο πρόσφατοι πίνακες αποτελούν κομμάτι της έκθεσης« Πέρα από τον Ιμπρεσιονισμό. Ένα θαυμάσιο ταξίδι» στο μουσείο Σίνγκερ Λάρεν κοντά στο Άμστερνταμ. Έχει ξεκινήσει, ήδη η παρουσίαση τους στο μουσείο από 16 Ιανουαρίου και θα συνεχιστεί έως τις 6 Μαΐου.

Δήμητρα Τάγκα, Δημοσιογράφος

Γράψε απάντηση

Γράψε ο σχολιό σου
Γράψε το όνομά σου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.