Ο Ιταλός ζωγράφος και γλύπτης, Αμεντέο Μοντιλιάνι έχει χαρακτηριστεί μαέστρος της τέχνης που σκανδαλίζει την Ευρώπη εδώ και πολλά χρόνια και έχει γίνει meme όσον αφορά την επικαιρότητα της πολιτικής στην Ελλάδα.

Με αφορμή την αναδρομική του έκθεση στην Tate Modern του Λονδίνου, ήρθε στην επιφάνεια το μυστήριο της γοητείας του που σέβεται το κοινό αλλά όχι πολλοί ακαδημαϊκοί και κριτικοί της τέχνης που τον θεωρούν «λίγο».

Η Guardian σχολίασε μαζί με δημοσιογράφους για τα εκθέματα και την προσέγγιση της Tate Modern στο στήσιμο της έκθεσης αναφέροντας: «Είναι μια υπέροχη έκθεση για έναν κάπως ανόητο καλλιτέχνη. Η αδυναμία του Μοντιλιάνι είναι ότι δεν διέθετε καν την ανησυχία και την επιθυμία για τη διαρκή αναζήτηση που χαρακτηρίζει τους σπουδαίους μοντερνιστές».

Ο καλλιτέχνης έχει γοητεύσει τη Μονμάρτρη και έγινε ο ζεν πρεμιέ ζωγράφος ενός φιλήδονου, μποέμικου Παρισιού. Ο ίδιος χαρακτηριστικά είχε αναφέρει σε δήλωση του: «Θα ήθελα η ζωή μου να ήταν σαν πλουσιοπάροχο ποτάμι που κυλάει χαρμόσυνα πάνω στη γη».

Η έκθεση στο Λονδίνο εγκαινιάστηκε έναν αιώνα μετά την απαγόρευση έκθεσης των γυμνών έργων του το 1917, στο Παρίσι. Αφού πέρασαν 100 χρόνια, τα έργα του καλλιτέχνη παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Tate Modern, τη μεγαλύτερη έκθεση που έχει φιλοξενηθεί μέχρι τώρα στο Ηνωμένο Βασίλειο. Πρόκειται και για μια συνεργασία της Tate Modern με την εταιρία HTC Vive για να αναβιώσει με την τεχνολογία της Εικονικής Πραγματικότητας το Παριζιάνικο ατελιέ του ζωγράφου όπου έζησε και εργάστηκε τους τελευταίους μήνες της ζωής του, δηλαδή το 1919 και το 1920.
Χάριν στην τεχνολογία, πάνω από 60 αντικείμενα, έργα τέχνης και υλικά αναβιώνουν μέσω εικονικής πραγματικότητας.

Δήμητρα Τάγκα, Δημοσιογράφος

Γράψε απάντηση

Γράψε ο σχολιό σου
Γράψε το όνομά σου

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.