Οι Έλληνες έφηβοι δείχνουν όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τα ανταγωνιστικά διαδικτυακά παιχνίδια (e-sports).Η Ελλάδα βρίσκεται ανάμεσα στις 10 ευρωπαϊκές χώρες όπου αυξάνεται σταθερά το γυναικείο κοινό των ηλεκτρονικών διαδικτυακών αθλημάτων. Πρώτη έρχεται η Σουηδία με 25%. Το ελληνικό κοινό των ηλεκτρονικών αθλημάτων εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει το 17% το 2019, ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 21%. Η Ρωσία είναι πρώτη, σύμφωνα με την έρευνα, με έσοδα της τάξης των 38 εκατομμυρίων δολαρίων το 2017, ενώ τα συνολικά κέρδη από τα ηλεκτρονικά αθλήματα στην Ευρώπη άγγιξαν τα 253 εκατομμύρια δολάρια την ίδια χρονιά.Η Ελλάδα βρίσκεται στην δεύτερη χαμηλότερη θέση ανάμεσα στις ευρωπαϊκές χώρες, με έσοδα 850 χιλιάδες δολάρια και πάνω από την τελευταία σε κατάταξη χώρα, την Ουγγαρία (570 χιλιάδες δολάρια). Στην Ευρώπη υπάρχουν περίπου 27 εκατομμύρια άνθρωποι που ασχολούνται ενεργά με τα διαικτυακά παιχνίδια, εκ των οποίων οι 437 χιλιάδες είναι Έλληνες. Οι ειδικοί προβλέπουν ότι τα νούμερα θα διατηρήσουν σταθερή ανοδική τάση, και η Ελλάδα δεν αποτελεί εξαίρεση.

Σύμφωνα με την συγκεκριμένη έρευνα τα κέρδη από την ευρωπαϊκή αγορά των «e Sports» το 2018 θα αγγίξουν τα 325 εκατομμύρια δολάρια. Το 19% του ελληνικού κοινού των διαδικτυακών παιχνιδιών είναι έφηβοι ηλικίας 13-17 ετών, πρόκειται για ποσοστό ρεκόρ στην Ευρώπη, το οποίο φέρνει την Ελλάδα στην ίδια θέση με την Γαλλία, τη Βουλγαρία και τη Νορβηγία.Τα «e Sports» και το on line gaming θεωρούνται γενικά ανδροκρατούμενοι χώροι, αλλά όσο μεγαλώνει το πεδίο αγοράς, τόσο επηρεάζει και την ισότητα των δύο φύλων. Το 2017 η αγορά των ηλεκτρονικών αθλημάτων στη Σουηδία ήταν η πλέον «γυναικοκρατούμενη», με ποσοστό 25% γυναικών που ασχολούνται με τα «e Sports», ενώ ακολουθούν η Πολωνία (24%) και η Γαλλία (23%). Στην Ελλάδα, το 19% του κοινού απαρτίζεται από γυναίκες (15% το 2016), ενώ ο συνολικός αγοραστικός μέσος όρος στην Ευρώπη πέρυσι ήταν μόλις 18%. Οι μεγαλύτερες διαφορές ανάμεσα στα δύο φύλα σημειώθηκαν στην Βουλγαρία, την Ισπανία και την Ιταλία, όπου μόλις το 11-13% του αντίστοιχου κοινού ήταν γυναικείο στις χώρες αυτές. Η κοινότητα των ηλεκτρονικών αθλημάτων στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα διαθέτει ελαφρώς περισσότερες γυναίκες, με ποσοστό 14%.

Το ερώτημα που προκύπτει μέσα απο αυτη την έρευνα είναι επιτακτικό και ίσως λίγο αμείλικτο,αν θα μπορούσε κάποιος να το δει έτσι. Ενα ερώτημα που προκύπτει μέσα απο την αιώνια πάλη του ανθρώπου με την τεχνολογική δημιουργία και κατα πόσο η εξάρτηση της απο τον ίδιο της τον δημιουργό, αντιστράφηκε, με τον δημιουργό και κατα κάποιο τρόπο θύτη άνθρωπο να γίνεται σιγά-σιγά το εξαρτημένο θύμα,μιας ανώτερης εγκεφαλικής δημιουργίας που έφτιαξε ο ίδιος. Μιας δημιουργίας τόσο ανεξέλεγκτης και αδηφάγας,που στο τέλος θα αφανίσει και τον ίδιο της τον δημιουργό.

Λάμπρος Παπαδής, Δημοσιογράφος

Γράψε απάντηση

Γράψε ο σχολιό σου
Γράψε το όνομά σου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων.