Από τις 11 Ιουνίου 2018 το Ορόσημο του Λονδίνου για πρώτη φορά από το 1745- όταν ακόμη ο Καναδάς ονομαζόταν «Νέα Γαλλία» και ο Τζορτζ Ουάσινγκτον ήτανε ένα παιδί δεκατριών χρονών γεμάτο φιλοδοξία να ενώσει το Βασιλικό Ναυτικό- επιτρέπει την ελεύθερη πρόσβαση του κοινού στην έκθεση 300 πολύτιμων ιστορικών αντικειμένων του για την καταγραφή της μακρόχρονης χιλιετούς ιστορίας του.

Η έκθεση αυτή χορηγείται εν μέρει από ένα ιδιωτικά επιδοτούμενο αναπτυξιακό πρόγραμμα συνολικού ύψους 22,9 εκατομμυρίων δολαρίων. Με αυτό οι ιθύνοντες αποσκοπούν στο να δώσουν ένα γενναιόδωρο καλωσόρισμα στους επισκέπτες και λάτρεις του Αββαείου που το επισκέπτονται ετησίως και φθάνουν στον αριθμό τα 2 εκατομμύρια. Θα είναι μάλιστα ανοιχτή και η λεγόμενη « Queen’s Diamond Jubilee Galleries» για τον εορτασμό της Πινακοθήκης Βασίλισσας που σημειωτέον είναι ότι ήταν κλειστός στο κοινό για παραπάνω από 700 χρόνια. Τα υπερώο συνιστά έναν κατασκευασμένο θόλο από συμπαγή υλικά ύψους 21 μέτρων πάνω από το έδαφος του Αββαείου, που καταλαμβάνει την ανατολική πλευρά και το οποίο ήταν απαγορευμένο στο κοινό από την δημιουργία του.

Από το Τέμπλο του Ουεστμίνιστερ μέχρι και την άδεια γάμου του Πρίγκιπα Ουίλιαμ και της Κέιτ Μίντλιτον,τα πολύτιμα αυτά αντικείμενα θα εκτίθενται δυνάμει του διαχωρισμού που έγινε σε 4 θεματικές ενότητες: α) «Το Κτίριο του Αββαείου του Ουεστμίνιστερ», β) «Λατρεία και Καθημερινή Ζωή», γ) «Το Αββαείο του Ουεστμίνιστερ και η Μοναρχία» και δ) « Το Αββαείο και η Εθνική Μνήμη». Σε συνάρτηση με την θέα, οι εκθέσεις θα δείχνουν κάποια από τα πιο ανεκτίμητα αντικείμενα, συμπεριλαμβανομένου του χειρογράφου «Liber Regalis», το οποίο αποτυπώνει ξεκάθαρα την επίσημη διαδικασία στέψης των Μοναρχών. Το Αββαείο λοιπόν, έχει ιδιαίτερη ιστορική σημασία καθώς απετέλεσε τον τόπο στέψης κάθε μονάρχη, όπως αυτήν του Γουίλιαμ του Κατακτητή το 1066.

Οι επισκέπτες θα έχουν πρόσβαση στον υπερώο του Αββαείου διαμέσου ενός κατασκευασμένου πύργου που θα στεγάζει κλιμακοστάσιο και ασανσέρ. Κάποιος που έχει πρόσβαση σε αυτήν την απερίγραπτη με λόγια θέα, βλέπει με δέος κατά μήκος όλου του ναού όλο το μεγαλείο που ξεδιπλώνεται από το υπερώο της ανατολικής πλευράς μέχρι τα μεγάλα γυάλινα, κλειστά, επιβλητικά παράθυρα που καταλαμβάνουν ολόκληρη την δυτική πλευρά. Σύμφωνα με την περιγραφή του ποιητή Τζον Μπέτζεμαν αυτή συνιστά «την καλύτερη οπτική σε όλη την Ευρώπη».
Η ιδέα για το υπερώο ξεκίνησε από τότε που ο νυν Ηγούμενος του Αββαείου Τζον Χωλ είχε μια συνάντηση το 2006 με τον τότε Ηγούμενο του Αββαείου καθώς και με τον αρχαιολόγο Γουόργουικ Ρόντγουελ σχετικά με την αξιοποίηση του χώρου αυτού. Σήμερα, ο Ηγούμενος Τζον Χωλ δηλώνει ότι: «Ανυπομονούμε να καλωσορίσουμε τους επισκέπτες στις εκθέσεις. Η θέα είναι συναρπαστική. Το μέρος είναι εκπληκτικό και οι εκθέσεις είναι φανταστικές. Ο επισκέπτης θα αποκομίσει μια καλύτερη οπτική για την ζωή και την ιστορία του Αββαείου από οποιαδήποτε άλλη φορά στη ζωή του. Η πληρότητα που αισθάνεται ο καθένας από την θέα του μέρους, είναι κοινό κατόρθωμα, το οποίο περιλαμβάνει πλήθος ανθρώπων. Είμαστε γι’ αυτό βαθιά ευγνώμονες».

Τέλος, σύμφωνα με τον διευθυντή επιμέλειας των έργων ονόματι Κέβιν: «δεν υπάρχει πιο επιβλητικό κτίριο για να εργαστεί κάποιος. Είναι μια εμπειρία στη ζωή μου για την οποία αισθάνομαι ευγνωμοσύνη και ανταμοιβή». Η επικεφαλής της συντήρησης του κτιρίου δήλωσε στο Ρόϊτερς ότι : «είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του Αββαείου που αφήνουμε το κοινό να έχει πρόσβαση εδώ πέρα. Δεν έχουμε επιτρέψει ποτέ άλλοτε στο παρελθόν την έκθεση αυτών των έργων στο κοινό».

Άννα Παυλίδου, Δημοσιογράφος

Γράψε απάντηση

Γράψε ο σχολιό σου
Γράψε το όνομά σου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.